Waarom is bedrijfskleding zo belangrijk?
Een tijdje geleden liep ik door de showroom van een autodealer. Zij zijn verkoper van een aantal A-merken auto’s en hebben dus hun uitstraling hoog te houden. Uiteraard liep ik daar rond in vol ornaat. De verkopers zelf droegen geen bedrijfskleding en op een gegeven moment ontstond de ongemakkelijke situatie dat een klant mij aansprak of ik hem kon adviseren over een bepaalde auto. Omdat de verkopers allen een eigen kostuum droegen was het voor de klant onduidelijk wie nu de verkoper was.
Hiermee wordt direct duidelijk dat je als bedrijf, waarbij direct contact tussen medewerkers en klant plaatsvindt, bedrijfskleding een must is voor de herkenbaarheid en professionaliteit van de organisatie. Stralende bedrijfskleding geeft de klant ook een gevoel van dienstbaarheid. Bedrijfskleding straalt identiteit en kracht van jouw bedrijf uit. Zo zijn er kwaliteiten overhemden die strijkvrij zijn en wasbaar zijn tot 80 graden. Dit soort kwaliteiten gaan ondanks het intensieve dragen en wassen gaan lang mee. Een overhemd van een bekende retailer in dezelfde omstandigheden houd het misschien net een half jaar vol. Je kunt stellen dat het erg belangrijk is om juiste kwaliteit bedrijfskleding in combinatie met het juiste gebruiksdoel kiest.
Bedrijfskleding wordt direct gelinkt aan de medewerkerstevredenheid, mits de waarden die horen bij bedrijfskleding overeenkomen met de persoonlijke identiteit van de medewerker. Daarnaast is uiterlijke verzorging erg belangrijk bij het vertrouwen van de medewerkers en de trots die zij voelen voor het bedrijf. Uit ervaring leert ook dat bedrijfskleding ervoor kan zorgen dat de medewerkers van jouw bedrijf meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Iedereen heeft de naam van jouw bedrijf hoog te houden. Tevens is het zo dat de juiste bedrijfskleding ervoor zorgt dat er team gelijkheid ontstaat.
Het doel is altijd jouw medewerkers herkenbaar te maken zodat ze vol trots en vertrouwen jouw visie en uw verhaal overbrengen op jouw klanten.